| | |
| |
Werkzaamheden station Arnhem 2010 deel 2 |
11/08/2010 Ri. station De dive-under is al klaar, rechtsvoor is nog een stukje van het dak te zien. Een shovel bedekt de tunnel met eenlaagje zand, waarop later ballast gestort zal worden. De sporen en de portalen rukken op vanaf het station. Van rechts naar links: vijf parallelle sporen, de dive-under; voor een zevende spoor ligt de ballast er al. |
11/08/2010 Ri. westen Overzichtsfoto van de spoorkuil. Ook hier groeit het spoor gestaag. Weldra zullen de portalen het zicht ernstig belemmeren. De tweede foto geeft een goed beeld van hoe de sporen lau-out worden gaat, In het midden wordt de koperen draad voor de bovenleiding getrokken. Links boven takt het spoor naar de dive-under af van de Nijmeegse lijn. Het rechterspoor naar Nijmegen heeft nog enige aandacht nodig! |
11/08/2010 De stremming van Arnhem West heeft consequenties voor het spoorverkeer uit het zuiden. Station Arnhem Zuid is een maand lang het eindpunt voor treinen vanaf Nijmegen. Om en om komen ze hier op het rechter- of linkerspoor aan. Op de tweede foto links een trein die zojuist via het linkerspoor gearriveerd is, rechts de trein die enige ogenblikken later op (voor hem) linkerspoor zal vertrekken. |
10/08/10 Consequenties zijn er ook voor de Syntus-dienst van Tiel naar Arnhem. Het reizigersvervoer loopt tot Zetten, waarna de passagiers met de bus verder moeten. De treinen rijden leeg door tot het voormalige station Vork (bij Elst), waar ze keren en na een half uur opnieuw leeg naar Zetten vertrekken. Hier is ook een tijdelijke tankplaat gerealiseerd. |
|
|
| | |
|
| |
|