| | |
| |
Railgoederenvervoer in Europoort |
| | | Inleiding De Europoort wordt in 1960 geopend, als onderdeel van de zich westwaarts expanderende Rotterdamse haven. De eerste trein rijdt er in 1964. Elf bedrijfsaansluitingen (BP, CTE, ADM, EBS, Steinweg, P&O, Caldic, Store Ship, Kemira, Linde Gas, Micro Chemie) zijn actief, een is er inactief (Broekman), twee zijn er gesloten (Q8 en Neste/Exxon), en één staat er op het punt geopend te worden (Abengoa). Sinds een enorme dip rond de millenniumwissel is het vervoer in de Europoort sterk in opkomst. Oude tijden herleven. | | Leeswijzer - Wil je snel een blik werpen op wat er allemaal aan railvervoer in de Europoort te zien is? Klik dan op de verschillende onderwerpen onder het kopje “foto & film” in het frame hiernaast. Je krijgt dan een fotografisch en filmisch overzicht, een soort stripverhaal. - De infrastructuur kun je bekijken door te klikken op de onderwerpen onder “infrafoto” en onder "informatie" > "sporenplan". - Een verslag van mijn bezoeken aan de de Europoort vind je onder "informatie" > "bezoeken.". - Heb je belangstelling voor achtergronden of meer informatie over de Europoort? Klik dan op "informatie" > “historie” of “bronnen”. Veel lees- en kijkplezier! Ik nodig je uit een reactie (mening, aanvulling etc) achter te laten in het Gastenboek en spots van treinbewegingen in de Europoort op het Forum te melden. Rudi Liebrand |
Laatste wijzigingen 10 augustus 2010
|
|
| | |
|
| |
|