| | |
| |
Oss olietrein 12 februari 2014 |
12/02/2014 Enkele malen per week wordt er een olietrein gelost in Oss, Soms afkomstig uit Litvinov in Tsjechië (zie de vorige pagina) en soms uit Neustadt in Duitsland. De sporen van de OOC staan loodrecht op de kade, er worden steeds setjes van vier ketelwagens op het losspoor geplaatst. Het is 11:30 uur. |
De OCC heeft twee lossporen; op elk ervan passen maximaal 8 ketelwagens, wil men de drukke uitrit van de buurman niet blokkeren. Loc 603 van Shunter is nog steeds in de Elzenburg in de weer. |
Waarschijnlijk is dit de trein uit Neustadt. Deze bestaat nl. uitsluitend uit Duitse wagens van o.a. Gatx, Aretz en Nacco, alle van het type Zaes. | Om 15:00 uur zijn alle lege wagens verzameld op de stamlijn aan de Meegensebaan en gaat het geduwd met twintig wagens naar het station. |
Bijna is de hoofdlijn bereikt. Recentelijk is in het kader van de spoorwegwerken Elzenburg een enorme geluidswal geplaatst en de boog verruimd. |
Kort moet er gewacht worden op de passage van de intercity naar Roosendaal. |
Daarna wordt het geheel het emplacement van Oss op geduwd. |
Het enkele jaren geleden tot twee sporen teruggebrachte goederenstation is eigenlijk alweer te krap. Rurtalbahn heeft ondertussen namelijk al de volgende olietrein geplaatst. |
Om 16:30 staat de 603 klaar om een deel van de nieuwe trein naar de OOC te trekken. |
|
|
| | |
|
| |
|