| | |
| |
Ammoniaktrein van Yara (trein 62771) |
20/07/09 De "Axelse" ploeg heeft twee locs meegebracht, waardoor het omlopen beperkt kan worden. De 6512 (van de kunstmesttrein) wordt achter de reeds gereedstaande ammoniaktrein gehangen. De 6516 verzorgt de tractie tot Terneuzen Zuid. |
In Terneuzen Zuid worden de rollen omgekeerd. DB Schenker 6516 (op de stickers staat nog de oude naam Railion) blijft achter en begeeft zich naar Terneuzen om Verbrugge te bedienen. De 6512 neemt het roer weer over en vertrekt met de drie nieuwe witte ketelwagens naar Sas van Gent. |
Hekken staan er (gelukkig) niet om de sporen van Zeeuws-Vlaanderen. Wel heeft Prorail zich uitgeput om overal gele bordjes te plaatsen waarop staat dat het verboden is zich op de baan de te bevinden. Maar ook als je netjes voor de bordjes blijft is er voldoende te zien. |
De trein bestaat uit drie Nederlandse ketelwagens type Zags. De inhoud wordt op het opschrift vermeld. |
In Sas van Gent komen de ammoniakwagens op spoor 4. De loc loopt om. |
Hij krijgt als eerste taak spoor 3 vrij te maken door de de eerder aangevoerde locs naar spoor 1 te verplaatsen waar nog een rangeerdeel van de aanvoertrein bestemd voor Yara staat. |
Daarna rijdt hij een van drie wagens met ammoniak naar Dow Chemical. Een intraregionaal vervoer over hemelsbreed nog geen 10 kilometer! |
Nabij de overweg in de Langeweg, Sluiskil. Even verder ligt de splitsing Dow/Terneuzen waar dit treintje op een passeerspoor zal moeten wachten op een tegenligger. |
|
|
| | |
|
| |
|