| | |
| |
De geschiedenis van de tractievoertuigen in Zeeuw-Vlaanderen is vrij overzichtelijk. Het stoomtijdperk komt langzaam ten einde wanneer in 1948 locomotoren instromen. In de jaren '60 worden ze vervangen door 600's en deze weer in 1992 door de serie 2200/2300. Eind 2002 worden alle diensten in Zeeuws-Vlaanderen nog door de 2200's gereden. Uit deze periode hieronder enkele (helaas slechte) foto's. |
30/12/02 Boven: de 2278 met een rangeerdeel naar Dow op de splitsing bij Sluiskil. Onder: 2384 bij de werkplaats in Terneuzen. |
30/12/02 RN 204 626-6 is als eerste 204 zojuist aangekomen in Terneuzen. Het is het begin van een nieuw tijdperk: vanaf april 2003 nemen vijf 204's de dienst over. Precies vijf jaar zullen zij gezichtsbepalend zijn. |
27/04/09 De naamgeving is creatief. Nederlandse admiraals uit de 16/17de eeuw zoals: Michiel Adriaanszoon de Ruyter, Cornelis Evertsen en Johan Evertsen. |
27/04/09 Panorama locdag. De eerste drie 6400's hebben de weg naar Terneuzen al weten te vinden, maar doen nog geen dienst. Alle 204's zijn paraat. Van links naar rechts:6518, 6512, 204 492-?, 204 399-0, 204 616-7, 204 626-6, 6514, 204 366-9 |
20/07/09 Op 20 juli zijn de 204's al afgevoerd en hebben de locs van de serie 6400/6500 de macht gegrepen. Op deze foto zijn de 6512, 6515 en 6507 te zien in Sas van Gent; elders zijn nog de 6510 en 6516 aan het werk. Een volgende verandering van tractiemiddelen zal nog wel even op zich laten wachten. |
| |
| |
|
|
| | |
|
| |
|