| | |
| |
Infrafoto Tata Steel noordzijde |
20/05/2012 Emplacement Centraal van Tata Steel. Het bestaat uit twee delen, hier het geëlektrificeerde deel waar de aan- en afvoer plaats vindt. Links kalkwagens, op de rechter bundel staalwagens. De foto is gemaakt vanuit de Corus-excursietrein die dwars over het emplacement rijdt. |
20/05/2012 Aan de andere kant van de trein ligt het tweede ongeëlektrificeerde deel van het emplacement, waar vooral beladen Tata-wagens opgesteld worden. |
18/10/2010 De spoorpoort van Tata Steel. In de verte Emplacement Centraal. Het geëlektrificeerde spoor vormt de aansluiting vanaf station Beverwijk. De twee overige sporen maken deel uit van het bedrijfsspoor dat globaal gezien (zie sporenplan) een grote cirkel vormt. Dit is de overweg Wenckebachstraat. |
18/10/2010 De andere kant op verdwijnen beide sporen in een bosje, links naar station Beverwijk, rechts naar de haven van Tata. |
25/05/2011 Na de bocht vervolgt het Tata-spoor zijn loop over het voormalige tracé van de spoorlijn Alkmaar - Haarlem, dat na de opening in 1957 van de Velsertunnel, een stukje oostelijker, verlaten werd. In 1980 is dit zgn. Gildenspoor aangelegd. Omdat het dwars door Velsen -Noord loopt zijn er veel maatregelen getroffen om overlast voor de bewoners te voorkomen, een lage maximunsnelheid en uitsluitend 'fluisterlocs'. |
25.05/2011 Bij de overweg door de Grote Hout- of Koningsweg heeft wachterswoning 11 alle veranderingen overleefd. |
|
|
| | |
|
| |
|