| | |
| |
Doorgaande goederentreinen Twente |
110205 In 2005 rijden er nog unit-cargotreinen van Seelze naar Rotterdam via de route Bentheim (grens) - Oldenzaal - Hengelo - Almelo - Amersfoort. Railion loc 1616 bij doorkomst in Wierden. |
Het is een zeer gemengde trein, met containers, ketelwagens (deze twee kunnen voor Delden bestemd zijn... |
... met schuifwandwagens en een lange rij nieuwe ACTS-containers. |
270209 In 2009 komt Railion in Bentheim nauwelijks de grens meer over. De Seelze-trein is al enige tijd ter ziele en de nieuwe vervoerders zijn sterk vertegenwoordigd. Hier een de Melnik-shuttle van ERS, de enige containershuttle die nog dagelijks de grens bij Oldenzaal passeert. Een voor 90% beladen trein met voornamelijk grijze Maersk-containers op weg naar Praag, aangevoerd door MRCE-loc 189-099. Even ten oosten van Almelo |
100409 In Bad Bentheim arriveert de Melnik-shuttle (trein 42375) rond 13:30. De stroom wordt omgeschakeld van 1500V gelijkspanning (Nederlands) naar 15000V wisselspanning (Duits). Omdat de 189 een meersysteemloc is hoeft er geen locwisseling plaats te vinden. |
Om 13.35 loopt de tegentrein (42374) binnen met loc 1890-098. Om 14:19 zou hij zijn reis naar Nederland dienen te vervolgen, maar om onverklaarbare redenen gebeurt dat niet. Beide Melnik-shuttles zijn voor 100% beladen. Gaat de crisis aan Tsjechië voorbij? |
Goed te zien is dat de 189'ers dubbele pantografen hebben voor verschillende stroomsoorten. |
| verschillende opnames van doorgaande treinen. Wierden 140705: Seelze-trein met Railion 1616 Almelo 140705: Volvotrein met 2x B-Cargo 7700 Almelo 260209: Melnikshuttle naar Praag met ERS 189-099 Bad Bentheim 100409: Melnikshuttle naar Rotterdam met ERS 189-098 |
|
|
| | |
|
| |
|