verschenen | onderwerp | bron |
1995 mei | Essent: nieuwe aansluiting t.b.v. afvalvervoer uit Bergen op Zoom | RM124 |
1995 jul | Essent: afvalvervoer gestart uit Bergen op Zoom, Vlissingen, Eindhoven en Tilburg | RM126 |
1995 nov | Buurtgoederentrein naar Moerdijk | RM129 |
1998 jan | Seaport: start spoorvervoer | RM 151 |
1998 mei | Essent: einde afvalvervoer uit Blerick (na een jaar) | RM154 |
1998 juni | Omya: uitbreiding van 3 naar 6 sporen; Unimog voor intern vervoer | RM155 |
1998 okt | Essent: afval in acts-containers uit Acht | RM158 |
1998 nov | botsing 6442 en 6454 | RM159 |
1998 nov | vervoer naar Moerdijk weer gecombineerd met Oosterhout | RM159 |
1998 nov | afvalvervoer uit Kragge en Sloehaven gecombineerd; terug per UC | RM159 |
1999 jan | Seaport: sigarettenvervoer van Rotterdam RMO naar Moerdijk | RM161 |
1999 jan | ketels Shell Moerdijk naar BASF Arnhem wordt verwacht | RM161 |
1999 mrt | Seaport: regelmatig vervoer van sigaretten | RM162 |
1999 mrt | basisemplacement uitgebreid van 2 naar 5 sporen; nieuw omloopspoor Roode Vaart | RM162 |
1999 mrt | Essent: afvaltrein uit Acht | RM162 |
1999 mei | maandagse Shell: bloktrein 54822 naar Frankrijk vervalt | RM164 |
1999 mei | Essent: afvaltrein Acht en Tilburg Industrie gecombineerd; wordt in Tilburg Goederen gesplitst | RM164 |
1999 sept | omvangrijk vervoer naar BASF Arnhem verwacht | RM167 |
2000 mrt | Kolb: 1-5 wagens per maand- korte opleving | RM172 |
2000 apr | Shell: klein vervoer gestart naar BASF Arnhem | RM173 |
2000 jun | Losplaats Lalo: tunneldelen voor Sofiatunnel uit Berlijn (Ook in RM177, 179, 180,188,191,193,194, 198) | RM175 |
2000 jun | Hatramo: weer eens enkele schuifwandwagens | RM175 |
2000 aug | Cronifer: schroot naar België (Ook RM196,200) | RM176 |
2000 nov | Losplaats Lalo: proefvervoer afvalhout | RM179 |
2001 jan | Special Moerdijk | RM 181 |
| Hatramo,Namascor, Kolb en Marbo Reclycling: nauwelijks vervoer | |
| Boer Used Clothing: enkele wagens vodden per week | |
| Losplaats ASA: damwanden, staalprofielen, vervuilde grond | |
| Cronifer: 2x per maand bloktrein schroot naar België | |
| ATM: regelmatig vervuilde grond uit Luxemburg | |
| Seaport: weinig vervoer: sigaretten en metaal | |
| Omya: 40 wagens per week | |
| AZN (Essent): afval uit Acht, Tilburg, Sloe en Kragge | |
| GCA (Gentenaar): reiniging van zo’n 1300 ketelwagens per jaar | |
| Losplaats Lalo: o.a. tunneldelen | |
| Shell: ongeveer 20 ketelwagens per dag | |
| Per dag: 3 aanvoertreinen UC uit Kijfhoek, 3 aanvoertreinen afval en incidenteel bloktreinen. | |
2001 mrt | Wuppermann: start staalvervoer | RM182 |
2001 mrt | Boer: voddenvervoer beëindigd | RM182 |
2001 mrt | Essent: start afvalvervoer uit Haanrade | RM182 |
2001 sept | Hatramo: aansluiting & kopspoor opgebroken | RM187 |
2002 apr | Wuppermann: 10 wagens per dag o.a. uit Oostenrijk of van Corus (Ook RM196,201,235) | RM193 |
2002 jun | Essent: afval uit Sloe voortaan geheel per UC; Kragge per bloktrein | RM195 |
2002 okt | losplaats Lalo: einde vervoer tunneldelen | RM198 |
2002 okt | losplaats ASA: vervuilde grond, stalen damwanden | RM198 |
2002 nov | Shell: einde vervoer naar BASF; fabriek in Arnhem stopt | RM199 |
2003 jan | Seaport: containers via ladingwagentrein naar Maasvlakte | RM201 |
2003 jan | Seaport: schuifwandwagens met staal, papier, sigaretten | RM201 |
2003 juni | Seaport: einde sigarettenvervoer; verhuisd naar Versteijnen Tilburg | RM205 |
2003 jul | Den Hartogh: nieuwe aansluiting; proefvervoer | RM206 |
2003 jul | Omya: 10-20 wagens per dag | RM206 |
2005 apr | Seaport: poging nieuwe containershuttle met Rotterdam op te zetten | RM223 |
2005 mei | Cronifer: DLC vervoert schroot naar Krefeld, (Ook RM237) | RM224 |
2005 juli | Seaport: 6x per week containershuttle Rotterdam gestart | RM226 |
2005 juli | Cronifer: enkele malen per maand schroot naar Genk door DLC | RM226 |
2006 apr | CCT : ACTS start binnenlandse containershuttle naar Maasvlakte | RM233 |
2006 apr | CCT (Seaport): ACTS rijdt 5x per week (Ook RM334) | RM233 |
2006 sept | CCT: ACTS stopt containershuttle uit de Maasvlakte , waarschijnlijk ten gevolge van computerstoringen bij ECT | RM237 |
2007 jan | Bediening Lage Zwaluwe/Moerdijk naar 5 treinen per dag | RM241 |
2007jan | Wuppermann: regelmatig bloktrein Laalps staal naar Oostenrijk | RM241 |