| | |
| |
oktober 2007 Het verbindingsspoor tussen de Merwehaven (achter) en RMO-West (in de verte bocht naar rechts) kruist verschillende wegen. De overwegen zijn met automatische knipperlichten beveiligd; er liggen detectielussen tussen de rails. |
Dit is het eerste wissel van het emplacement Merwehaven (achter de fotograaf). |
Vier sporen zijn nog min of meer berijdbaar, allerlei bedrijfsaansluitingen en opstelsporen zijn afgekapt maar soms nog deels aanwezig. Het pand in het midden is om geheel in sfeer te blijven, gekraakt. |
Het enorme terrein is vooral leeg en in het midden ligt een losplaats waar ACTS ongeveer eenmaal per maand nog een trein met tunneldelen aanvoert. De betonnen segmenten liggen hier opgetast. Rechtsachter zijn nog vaag de opstallen van Van Uden te zien, dat in 2003 nog een nieuw havenspoor kreeg. |
Een blik vanaf de westzijde van de losplaats. |
Distributiecentrum is een wat groot woord voor een maandelijkse trein. |
De Vulcaan uit Vaassen heeft aan de aanleg van dit emplacement goed verdiend met de verkoop van de vele wisselstellers, evenals trouwens Thijsen (foto onder). Alleen zal in 1937 de ambitie wat anders geweest zijn dan nu. Ook deze desolate vlakte zal spoedig ten prooi vallen aan wat men stadsverbetering pleegt te noemen |
|
|
| | |
|
| |
|