| | |
| |
Hoe anders ziet de Maasvlakte er uit in 1987. Het containervervoer staat nog in de kinderschoenen, EMO levert al heel wat treinen; de 2200's van NS maken nog de dienst uit. De Havenspoorlijn is nog enkelsporig en de Maasvlakte doet zijn naam eer aan, het is nog een echte vlakte. Een impressie van 23 jaar geleden: 28 oktober 1987. Alle foto's op deze pagina: Jan Dul |
Boven: beladen ertstrein achter 2318 + 22xx vanaf Maasvlakte richting Brendrecht Vork. Onder: loc 2225 en loc 22xx rijden met 50 lege ertswagens richting Maasvlakte (voor- en achterkant). |
NS 2529 en 2292, geparkeerd op emplacement Maasvlakte. Alles in nog heel overzichtelijk. Aan de linkerzijde ligt nu Emplacement West en de verhoogde A15. Op de achtergrond rechts zijn op de foto de elektriciteitscentrale en de nog eenvoudige ECT-terminal te zien. |
Loc 2323 + 22xx halen een ertstrein uit bij EMO (op de achtergrond). |
En rijden de trein in de ruime boog om de nog maagdelijke haven naar emplacement Maasvlakte. Vandaag de dag is het gebied geheel ingenomen door logistiekbedrijven en ontelbare hoeveelheden containers. Rechts op de foto is het achterste deel van de trein te zien |
Maasvlakte aansluiting. Een containertrein (jawel, met één container) achter loc 2320 op het nog enkelvoudige spoor vlak voor de aansluiting. Nu liggen hier drie sporen in een woud van portalen met rechts de waanzinnig drukke A15 en links aan de Mississipihaven de nieuwe terminal van Steinweg. Het enige wat gebleven is, zijn de seinpaal en de hoogspanningskabels. |
|
|
| | |
|
| |
|