| | |
03/05/2011 De sporensituatie voor de containershuttle is ingewikkeld. De trein wordt vanaf de terminal links (niet in beeld) uitgehaald en via het meest linkse spoor (dat geen bovenleiding heeft) teruggezet naar een omloopspoor bij het station. Via de wisselstraat met een rijtje Engelse wissels bereikt deze vervolgens het spoor naar Zwolle rechtsonder. |
De rangeerloc verblijft op een spoortje naast de terminal en voor de werkplaats van Voith, waar de Spurts van Arriva onderhouden worden. |
De foto's zijn gemaakt vanaf een brug over het emplacement. Dit is de westzijde van die brug: links de lijn naar Sneek, daarnaast die naar Harlingen. Het meest rechtse spoor boog in het verleden af naar Stiens. |
Over het linkerkopspoor wordt de containershuttle uitgehaald. Wat de bdoeling van de ingenieuze layout van de twee andere sporen is, is me niet duidelijk. |
Een blik vanaf het station. In de verte rechts ligt de terminal. Net voorbij de heg rechts is de locatie van het voormalige poststation. |
|
|
| | |
|
| |
|