| | |
| |
14/08/2010 Bij de opening van de eerste Akzo-fabrieken in 1958 wordt een viersporig emplacement aangelegd tussen de weg die de Oosterhorn heet en de Oosterhornhaven. Het is in 1973 verlengd. |
14/08/2010 De westelijke ingang van het emplacement, gezien richting station met de ophaalbrug over de Zeesluizen. |
14/08/2010 De westelijke ingang gezien in oostelijke richting, aan het begin van het Chemiepark Delfzijl. |
14/08/2010 Foto richting station. In het midden van het emplacement ligt een weegbrug. Het spoor dat het dichtst bij de weg ligt is als opstelspoor in gebruik. |
14/08/2010 Gezicht vanaf de weegbrug richting oost. Ook in het midden: enkele wisselverbindingen. |
16/08/2010 Deze verbinding bestaat uit twee Engelse wissels; het spoor links onder loopt naar Brunner Mond. |
14/08/2010 Hier een blik richting station nabij de oostelijke ingang. Ook hier twee Engelse wissels. Rechtsonder de aansluiting van Delamine. |
14/08/2010 Het dichtst bij het water ligt het doorgaande spoor van de stamlijn. |
16/08/2010 Een stoomloc? Bouwverkeer? Het enige wat klopt is dat de Oosterhorn hier aan het eind van het emplacement driemaal door een spoor gekruist wordt. |
14/08/2010 Aan de oostzijde van het emplacement loopt een tweesporige lijn door tot MCM. Rechts ligt de stamlijn, maar die wordt hier ter plaatse zo te zien weinig gebruikt. |
|
|
| | |
|
| |
|